24 May 2015

Aku Mengerti.

Dengan nama Allah aku mulai.

Sudah lama kudiamkan diri,
Cuma kali ini kuingin sekali,
Untuk mencoret gejolak di hati.

Sungguh kurasa akan diri ini,
Begitu rendah amat sekali,
Dengan kalian untuk dibandingi.

Kulihat kalian satu demi satu,
Terbang tinggi ke awan mendaki,
Tiada gugah gagah sekali.

Usah dirisau kataku ini,
Tiada apa yang disimpan di hati,
Cuma sedikit coretan hati.

Kerna aku mengerti, siapa diri ini!

:')

Betapalah aku ini, jika hendak dibandingi dengan kalian.
Walau mungkin untaian kataku berbaur ketidakpuasan,
Percayalah, jauh dari sudut hati yang terdalam,
Kan tetap kutitipkan doa buat kalian.

Moga esok lusa kalian kan terus bersinar,
Menerangi bumi Islam dengan sinar kegemilangan.
Biar mungkin aku dilupakan seiring zaman.


Bersinarlah cahaya kalian!


1 comment:

  1. Sedap. Mai nah singgah blog cek. http://balqisluv99.blogspot.my/?m=1

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...