18 June 2013

Cuti perlu diisi.

Bismillah.

Alllah...
Minggu ke 2 dah cuti.
Progress?
Only He knows...

Tak tau lah apa yang aku dapat bila duduk rumah sepanjang cuti ni selain buat kerja-kerja rumah.
Rasa macam sedang membuang masa.
Internet.
Tv.
Kadang-kadang je mengadap buku.
Itupun tak tahan lama.

Kadang-kadang jeles jugak tengok insan-insan 'bertuah' yang Allah bagi lebih sikit dari orag lain ni.
Ada je idea mantap mereka nak sebar dakwah.
Ada je idea nak tarik minat mad'u.
Dan sangat cekal, tabah dan konsisten dalam melaksanakan satu-satu ibadah atau dakwah.
Kreatif.
Cekal hati.
Istiqomah.
Aku suka.

Mat Luthfi.
Hilal Asyraf.
Aiman Azlan.
Ramai lagi.

Cuma jadi terkilan sikit bila banding dengan diri sendiri.

Aku bukan nak jadi hebat macam diorang, tapi sekurang-kurangnya aku mahu sumbang sesuatu kepada orang.

Memang kena kat batang hidung sendiri pun bila ada orang kata "Harap pakai labuh-labuh, tutup-tutup, tapi tak ada nilai di sisi Allah".

Terasa memang  terasa lah kan.
Tapi kadang-kadang benda yang memedihkan hati, itulah hakikat sebenar.

Sekarang aku cuma punya satu benda nak buat yang ada dalam kepala, make a future plan.
Jangka pendek, dan jangka panjang.

Khatam Al-Qur'an, buku-buku thag=qafah dan harakiah.
Belajar asas-asas kehidupan.
Sebagai seorang anak, kakak, pelajar, dan mungkin sebagai isteri, ibu dan da'ie sepenuh masa.

Kawan-kawan, jangan biarkan masa lebih banak lagi terbung!
Lets make a change for a better future! :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...