19 August 2012

Syawal 1433H.

Dengan namaMu ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.


Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, walillahilhamd.

Alhamdulillah, the mood have recovered :)

1 Syawal, sejujurnya taktau nak cerita apa. Semalam dah siap masak, rendang, nasi impit semua. Bukan saya yang masak, tapi mak. Tahun ni mak je banyak bekerja kat dapur. Anak dara kemas rumah je~ ;)

Pagi tadi lepas solat raya, balik rumah. Kemas kemas dan siap siap apa yang patut, datang family Pak Yan. Makan makan, sembang sembang, habis. Dan sekarang, dah petang dah pun. InsyaAllah esok dan lusa akan beraya di kedua-dua belah kampung halaman.

Tak ada apa sangat nak cerita sebenarnya. Cuma beberapa hari sebelum raya ni mood agak ceria sikit. Sikittttla kan. Sebabnya semakin dekat raya, semakin ramai yang balik rumah. Bermula dengan ayah, adik, abang...

Tapi yang tak berapa nak bestnya, lepas ni seorang demi seorang akan tinggalkan rumah semula. Sepertimana mereka balik seorang demi seorang, lepas ni keadaan kembali seperti sediakala. Dan saya pun sama. Akan menyambung kembali perjuangan insyaAllah di UIAM Gombak dalam bidang Informaion Technology.

Tinggallah mak dan adik yang bongsu.

Do'akan semoga keluarga kami sentiasa terpelihara. Sebab sejak akhir-akhir ni banyak rumah yang kena pecah masuk. Bukan setakat seorang da, tapi dekat 10 orang yang pecah satu rumah. Siapa tak takut? Tapi insyaAllah, Allah sentiasa ada.

That was all. The shortest entry I guess ;)

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin. Moga semua dosa dan kesalahan kita diampunkan. Dan semoga semua amalan kita diterima.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...