25 February 2012

Allahu Rabbi.

Dengan namaMu ya Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Subhanallah. Alhamdulillah. Allahu Akbar.

Sedar tak sedar, dah sampai ke akhir bulan rupanya. Minggu depan masuk ke bulan yang baru.

Sungguh, banyak betul yang Allah corakkan dalam hidup saya. Malah, hidup kita semua. Terbaru, saya diberi kesempatan olehNya mendengar ceramah Ustaz Azhar Idrus semalam. Allahu Akbar!

Subhanallah.

'Tanda sayang' dariNya kerap kali menyapa. Namun itulah yang sebenarnya mendekatkan diri kita denganNya. Tapi tak ramai yang sedari.

Alhamdulillah, hampir sebulan lamanya tak pulang ke Baiti Jannati, semalam peluang itu kembali lagi. Walaupun hari ini terpaksa pulang ke tanah perjuangan semula :) Namun dek kerana matlamat jangka panjang saya, saya rela. Tak balik rumah berbulan pun tak apa (ye ke?). Demi melunaskan tanggungjawab dan amanah, sebagai tanda cinta padaNya juga kekasihNya Rasulullah s.a.w, tiadalah tandingnya cinta yang satu itu!

Sejujurnya, meletakkan cinta Allah dan Rasulullah itu di puncak tertinggi dalam hati, bukanlah perkara yang mudah. Mujahadah terlalu payah. Kerana kemanisannya, subhanallah! Hanya mereka yang merasanya yang dapat mendefinisi perasaan sebenar.

Alhamdulillah, tak keterlaluan andai saya kata saya baru dapat merasa 'zuq'nya ukhuwah itu. Allahu Akbar. Tak terbayanng bagaimana nanti keadaannya bila sahabat seperjuangan yang akan membawa haluan masing-masing, berhamparan di tempat yang berbeza di muka bumiNya yang luas ini.

Dengan ukhuwah itu juga saya kuat, namun dengan ukhuwah itu juga kadangkala saya lemah. Allahu Akbar. Moga setiap apa yang dilalui, menjadi perhitunganNya.

p/s: emosi sedang bercampur baur. rasanya entri kali ni tiada matlamatnya. Allah Allah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...