11 January 2012

Semester terakhir.

Dengan namaMu ya Allah yang Maha Pmurah lagi Maha Penyayang.

(baru nak lelap kejap, tiba-tiba dah berkumandang azan zohor kat radio ikim ni. hah, kat Masjid pun baru azan~)

Subhanallah. Alhamdulillah. Allahu Akbar.

Ekceli malas nak menaip sebenarnya. Sebab nak tunggu loading page pun dah amik masa berapa lama. Tapi memandangkan sekarang masih tak berapa busy sangat, bolehlah nak menaip sikit-sikit kan...

Hari ni dah masuk hari ke-4 berada kat bumi cfs ni. Oleh kerana hari ni baru mula kelas, hari-hari sebelum ni tak terasa macam ada kat u pun. Macam sedang bercuti-cuti Malaysia pulak rasanya~ Nak nak pulak pagi petang sian malam kerjanya meeting je tak habis habis. Dibuatnya mak ayah tau, memang finish lah~

Alhamdulillah. Semester terakhir. InsyaAllah. Mudah-mudahan tak kena repeat apa-apa subjek. Mimpi ngeri woo~ Semester ni pun cuma 3 subjek je pun. Basic Theme of Qur'an, Hardware and Troubleshooting, dan Programming. Sem lepas dah kena marah dengan ayah dah. Ayah cakap takkan 3 subjek pun tak boleh score??? Aiseh... Ingat semudah ABC ke nak score calculus masa sem lepas tu~  Wuaaa... Nightmare betul. Bila dah lepas tu pun kira alhamdulillahi rabbil 'alamin dah patutnya. Sebab tengok senior-senior, ramai kot yang me'repeat' subjek calculus tu!

Sem ni, dengar ceghita programming la killer subject. Tapi mostly cakap 'best' programming ni/ mana taknya, yang cakap best tu kebanyakkannya lecturer, student yang dah lepas subjek ni, dan tak terkecuali, ayah saya. Sebabnya, anda anda smeua dah lepas! Bolehla cakap subjek ni sonang belaka! Allah... Permudahkanlah...

Kalau siapa yang tak tahu lagi, student Nilai semua dah pindah sini. Kecuali student econs. Dorang masuk Gombak terus. Advance gitu, kan? Tak kisahlah. InsyaAllah kalau ada rezeki kami pun akan ke sana dalam tahun ni jugak :)

Hmm... Masuk hari ni dah dua kali pergi Mahallah Aisyah. Sebab owner cafe A dah pindah ke sana. Tapak cafe A dulu tu pulak dah jadi tempat opis untuk lecturer dari Nilai. Sadis kan? Tempat makan jadi opis~ Apapun dah ada tu kira bersyukurlah... Dari tak ada langsung?

Dua kali masuk Mahallah Aisyah, dua kali jugak mata ni tergeliat-geliat mencari kelibat seseorang. Sahabat di fb. Dia pakai niqab. Dan dah bernikah tahun lepas. Kalau dulu saya eksaited nak jumpa dia sebab dia dah bernikah. Tapi sekarang saya nak cari dia sebab saya nak kenal dia dari jauh. Bukan apa, dari kacamata fb saya, ramai yang mengagumi dia (kot). Jadi saya nak lah kenal, dia ni orang yang macamana... Manalah tau, kalau kalau dia sudi jadi kawan saya? Boleh dapat tips sikit :)

Alhamdulillah. Satu perkara lagi yang menyejukkan mata dan hati, sem ni ramai yang pakai niqab kat sini :) Kebanyakkannya student dari Nilai. Best je tengok. Bagus kan dorang ni? Pandangan orang dan kata-kata orang pun tak jadi masalah. Kalau nak kata dorang langgar peraturan, besar lagi salah mereka yang pakai jeans and shawl dari mereka yang pakai niqab kan? Let say lah kalau ada yang nak saman, better saman mereka mereka yang pakai jeans and shawl tu dulu :p Apapun semoga mereka istiqomah :)

Ok lah, last word, saya sangaaaaaaat tak sabar nak habiskan sem ni. Tak sabar nak sambung degree. Tak sabar nak jadi senior dekat main camp. Ecehhhh. macam tu pulak kan. Apapun saya cuma mampu berdo'a. Sebab saya atau awak tak pernah tau saya ada berapa banyak masa lagi kat dunia ni :)

p/s: Ehem ehem, dalam diam saya juga sedang mencari awak. Walaupun saya tak pernah tau siapa awak (sebab ia masih lagi rahsia Allah), saya tetap akan mencari awak hinggalah hari kita dipertemukan. InsyaAllah :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...