29 November 2011

Dacing dunia vs akhirat.

Dengan namaMu ya Alllah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Allahu Akbar. Betapa sakitnya hati~

Dulu sewaktu masih berhingus, bersekolah rendah hingga ke sekolah menengah, tak faham, kenapa ana cukup tak suka pada gambar dacing putih itu. Berlatar belakangkan warna biru. Faham kan? Tapi kini, kumakin mengerti mengapa Allah campakkan rasa tak suka dan kurang enak itu ke dalam hati~

Tahun lepas, ada rasanya berbicara pasal benda yang 2x5 dengan entri kali ni. Ada sahabat cakap, 'tak takut ke kena saman?' Ouh ana lebih ngeri akan penjara akhirat sana. Terkadang pelik jugak, apa yang mereka nampak di sebalik 'perjuangan' bendera biru itu kerana ana tak dapat lihat apa-apa. Yang ana tahu, mereka memperjuangkan Melayu. Hebat kan? Tapi maaf, kerana tak sehebat dan tak setanding langsung dengan mereka yang memperjuangkan Islam~

Siap cium tangan. Tangan siapa yang mereka cium? Ahli ulama' atau wali Allah? Wallahu'alam.

Alim ulama' dicaci maki, dihina dibenci, dilempar fitnah sana sini. Sungguh tak hairan. Kerana yakin, Allah itu Maha Adil. Di dunia ini Allah beri ujian dan mehnah sebagai tingkatan iman. Di akhirat nanti, tempat dibayar segala pembalasan.

Astaghfirullah. Hampir terlupa tujuan sebenar entri kali ni dihasilkan.

Politik (oops). Tiba-tiba rasa bersemangat nak sumbang sesuatu buat Islam. Dulu memang anti sangat sangat sangatlah sangat dengan politik. Alhamdulilah. Diberi kesedaran oleh Allah, bahawa Islam itu syumul, menyeluruh. Termasuklah politik jugak. Tapi yang pasti buat masa sekarang confirm mak ayah tak bagi :( Jadi hanya boleh rasa tempias tempiasnya jelah walau hidup di bumi cfs ni banyak pendedahan kepada politik Islam. Jadi kenalah tunggu encik suami (yang belum dijumpai) memimpin tangan ke medan politik :)

Kalau pun tak mampu menyumbang banyak pada Islam, sikit pun jadilah. Jangan tak ada langsung. Nak undi yang mana, masih tertanya-tanya? Undilah mana mana yang agak agak boleh tarik kita ke Syurga. Dan bukan yang confirm tolak kita ke Neraka. Astaghfirullah. Ana terlupa. Siapa ana untuk katakan yang mana satu tentukan kita ke Syurga atau ke Neraka? Apapun, Allah beri akal fikiran, gunalah sebaiknya~

Dalam perbahasan mereka boleh pulak guna perkataan perkataan islamik, tapi kalau pihak pembangkang guna walau satu pun perkataan islamik, habis ditembaknya. Dengan alasan nak pancing undi. Sesuka hati je nak gelar dalam kalangan mereka tu mujahid dan mujahidah Islam. Faham ke tak maksud mujahid/mujahidah tu?

Allahu Akbar. Kenapa emosi sangat ni???

p/s: emosi tak stabil leps tengok tv3 tadi.

2 comments:

  1. wassalam :)

    semangat tak semangat sangat laa...

    cuma nak tengok Islam ditegakkan je.. tanpa ada orang Islam lain yang menjatuhkan agama mereka sendiri :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...