02 August 2011

Harapan Ramadhan .

Dengan namaMu ya Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang .

Alhamdulillahi rabbil 'alamin , telah Kau berikan kesempatan buat kami , merasai secebis kemanisan dan kebarakahan bulan mulia ini . Alhamdulillah wa syukurillah ya Allah . Moga ianya berterusan hingga ke penghujungnya . Aamiin ya Rahman .

Kekangan waktu makin terasa . Terasa tak punya waktu untuk hal-hal yang biasa dilakukan . Contohnya ; blogging . Sungguh . Tiada masa juga untuk itu .

Semua orang punya harapan pada setiap kali berlakunya sesuatu peristiwa . Ramadhan juga tak terkecuali . Aku juga punya impian itu . Walau sekecil mana , walau sebesar mana pun impian itu , insyaAllah , akan cuba kucapai sedaya mampu .

Hendak kuteladani si dia kekasih Allah . Mampukah ?

Lamanya berdiri di saat qiyamulllail di malam hari , hingga bengkaknya kaki , ketika yang lainnya sedang enak dibuai mimpi indah .

Bengkaknya mata kerana ayat-ayat Al-Qur'an yang tidak lekang darinya .

Punya harapan juga untuk khatamkan Al-Qur'anul Karim , lebih dari sekali . InsyaAllah kalau ada kekuatan itu .

Menjadi seseorang yang lebih baik dari sebelumnya yakni seorang kakak , anak , sahabat dan hamba Allah yang menumpang di bumiNya khususnya . Juga menjadi muslimah yang mukminah dan mendapat tempat di sisiNya di akhirat kelak .

Dan yang terakhirnya , meninggalkan dunia fana' ini dengan husnul khatimah . Andai Allah mengambil semula nyawa pinjamannya , bukan itu yang ditakuti . Sebaliknya yang dikhuatiri adalah andai bekalan tidak mencukupi .

Allahu Akbar . Jadikan kami penghuni JannahMu , kerana sesungguhnya tidak akan mampu untuk kami menanggung seksa nerakaMu .

Biar dikeji dihina dan diuji di dunia , moga dapat menjadi seseorang di kemudian hari .

Ya Allah , Kau gantikanlah kekangan masa ini dengan kesibukan dalam beribadah kepadaMu , dan bukan beribadah kepada bulan Ramadhan . Kau istiqamahkanlah kami hingga ke hujung nyawa kami . Jadikan kami hambaMu yang taat , dan bukan hamba yang taat kepada Ramadhan .

3 Ramadhan 1432H .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...