03 December 2010

Luahan Rasa .

INSAFLAH WAHAI DIRI .

Suatu petang nan indah ,
Lagi damai ,
Tiba-tiba disinggah mendung ,
Memberi petanda akan turunnya hujan .

Tiba-tiba Allah tiupkan ,
Satu perasaan ke dalam hati sanubari ,
Perasaan yang tak dapat diungkap dengan kata .
Sedih , hiba , sayu ,
Kesemuanya menjadi satu .

Hati tiba-tiba merasa sayu ,
Digauli rasa takut .
Bilakah saatnya akan tiba ,
Saat nyawaku akan diambilNya ?
Sudahkah aku bersedia sepenuhnnya ?
Jika tidak ,
Mengapa kini ,
Ku masih alpa sendriri ?

Ku titiskan air mata ,
Tanda penyesalan diri ,
Namun sampai bila ,
Air mata akan terus menemani ?
Mengapa tidak aku berdiri ,
Meneruskan langkah gagah ,
Meneguhkan iman di hati ?

Ya Allah ,
Sesungguhnya aku hanyalah hambaMu yang lemah .
Kau pimpinlah aku ya Allah ,
Kau dekatkanlah aku denganMu ya Allah ,
Jangan Kau biarkan aku jauh tersasar ya Allah .
Ya Allah ya Robbul 'Izzati ,
Jauhkanlah aku ya Allah ,
Dari cinta duniawi ,
Yang tak kekal abadi .
Sebaliknya Kau ingatkanlah aku ya Allah ,
Akan dekatnya mati itu .
Serta sakitnya azabMu .

Nukilan : nurillahee92 , 26 Zulhijjah 1431 .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...